• Marca Corum

Istoric

Aventura a inceput in momentul in care Rene Bannwart a fost solicitat de unchiul sau, Gaston Ries sa isi asume managementul comun al atelierului de ceasornicarie pe care acesta il conducea din 1924 in La Chaux de Fonds. Impreuna l-au transformat intr-o manufactura orologera care isi producea propriul brand: Corum. Fascinati de cuvantul “quorum” care inseamna “numar minim de persoane prezente necesare pentru a permite o intalnire, pentru a purta discutii si lua decizii valabile”, au simplificat ortografia si astfel s-a nascut numele marcii. Chiar din momentul crearii sale in 1955, in Chaux de Fonds, Corum a avut determinarea de a se pozitiona in fruntea industriei producatoare de ceasuri elvetiene.

Logo-ul lor, o cheie orientata catre cer, este simbolul unui mister inca nepatruns, a unei enigme inca nerezolvate, a unor teritorii inca neexplorate si a inovatiei. In acelasi timp se refera la inventivitatea, tenacitatea si indrazneala necesare pentru a deveni maestrul total al timpului. In 1956 primele ceasuri Corum au aparut pe piata si brandul a lansat o veritabila cascada de idei noi, care au avut un real succes.Brandula fost recunoscut chiar si de catre colegii din industrie ca fiind unul dintre cele mai creative. In 1966 Jean Rene Bannwart, fiul fondatorului, s-a alaturat companiei. A creat modele care vor deveni semnatura marcii, in special modelele Admiral’s cup. In 1957 – este lansat modelul “Golden Tube”, un tub din aur in care este inserat mecanismul. Aceasta creatie este baza pentru faimosul ceas “Golden Bridge” (1980) cu primul mecanism bagheta. In 1958 – ceasul “Chinese Hat” a starnit curiozitatea publicului cu bezelul sau evocand celebra palarie in forma piramidala purtata de oamenii din China. In 1960 – o prima interpretare a modelelor Admiral’s Cup a fost dezvoltata. Acesta a fost unul dintre primele ceasuri rezistente la apa ce aveau carcasa patrata. In 1964 – “Coin Watch” (ceasul moneda) a fost creat intr-o moneda autentica de 20 de dolari. Este un model purtat de numerosi presedinti ai Statelor Unite si de personalitati proeminente deopotriva. In 1965 – este prima aparitie a ceasurilor de dimensiuni mari, reprezentate de modelul Buckingham, care s-a impus prin proportiile sale supradimensionate, extrem de inovatoare pentru acele vremuri. In 1966 – este prezentat ceasul “Romvlvs” care avea cifrele gravate pe bezel si nu pe cadran.

In 1970 – Corum prezinta “Feather watch” cu pene autentice de pasari. Aceasta performanta artistica necesita o experienta bogata. In 1976 – ceasul “Rolls Royce” a subliniat natura avangardista a marcii, deoarece acesta a reprezentat primul parteneriat de acest gen din industrie. In 1980 – ceasul “Golden Bridge” cu al sau mecanism bagheta dezvaluit in spatele geamului de cristal safir perfect transparent, intruchipeaza punctual culminant al maiestriei tehnice orologere. In 1983 – faimosul design “Admiral’s cup” a fost reinterpretat intr-o versiune cu fanioane nautice care corespund codurilor maritime internationale si care servesc drept indicatoare orare pe un bezel cu 12 laturi. In 1986 – modelul “Meteorit” avea cadranul realizat din material provenind de la un meteorit autentic. In 1991 aventura “Admiral’s cup” continua cu victoria echipei Corum in legendara cursa de navigatie dupa care este numita colectia. In 1993 – a fost lansat ceasul Admiral’s Cup “Tides”. Dotat cu un mecanism exclusiv Corum CO-277, indica informatii vitale cum ar fi ciclul lunar sau puterea mareelor, frecventa valurilor, precum si o estimare a nivelului apei si a puterii curentilor. In 1997 - Corum a depus un brevet pentru o noua inventie ceasul “Tabogan” echipat cu un mecanism ingenios care ii permite ceasului sa fie asezat in pozitie verticala si transformat dintr-un ceas de mana intr-un ceas de masa. In 2000 - a fost introdus “Buble watch” cu un geam cristal safir de 11mm grosime ce creeaza un efect de lupa si devine trasatura caracteristica a modelului. In 2001 – Corum “Trapez” a creat un nou stil care evoca o gratie subtila. Forma sa reflectata in denumire si dimensiunile mari fac designul ceasului cu adevarat atemporal.

In 2005 – “Classical Vanitas” a marcat o premiera mondiala a lucrului cu incrustatii aplicate pe cadranele ceasurilor. Piesele de piatra si marmura au fost meticulos taiate pentru a se potrivi impreuna ca un mozaic. In acelasi an la aniversarea a 50 de ani a marcii, “Golden bridge” a fost reinterpretatintr-o maniera contemporana, insuflandu-i ceasului original, creat in anii ’80, spiritul secolului 21. In 2006 a fost anuntata reinnoirea modelului “Admiral Cup”. Noua colectie este moderna, insa Corum a mentinut caracteristicile estetice distinctive: celebrul bezel cu 12 laturi si fanioanele nautice. In 2007 – legendarul Romvlvs a renascut intr-un spirit elegant si contemporan, reinterpretand codurile clasice ale brandului. Noul design perpetueaza caracterul distinctiv prin cifrele romane gravate pe bezel si se remarca prin carcasa dublu-curbata care creeaza un efect eliptic pe bezel si prin cristalul safir bombat.   In 2008 – brandul se repozitioneaza determinat de dorinta de a asigura coerenta si lanseaza mai multe modele emblematice, confirmand astfel remarcabila sa expertiza in domeniul Haute Horlogerie prin ceasurile sale “Admirals’ Cup Tourbillon 48” si “Romvlvs Perpetual Calendar”. Corum a avut un an remarcabil! 2009 – releva inca o data creativitatea aparent inepuizabila a marcii.Corum scrie un nou capitol important in istoria sa prin lansarea a celui de-al doilea mecanism propriu. Proiectat, dezvoltat si asamblat in atelierele marcii, calibrul CO 007 va fi gazduit pentru prima oara de modelul “Ti - Bridge”. In 2010 – Corum celebreaza a 55-a aniversare, o jumatate de veac de “Admiral’s Cup” si 30 de ani de “Golden Bridge”. Spiritul de pionierat este rasplatit! In 2011 – Corum lanseaza exceptionalul mecanism bagheta in versiune automata, cu incarcare liniara. Noul calibru vesteste o noua era in istoria acestui mecanism unic.