• Marca Gucci

Istoric

In anii 1920 Guccio Gucci a deschis un magazin de articole din piele in Florenta. El a petrecut ani intregi la hotelul Savoy din Londra si lucrand pentru ei a observat imediat estetica rafinata a nobilimii britanice. Astfel el a introdus acest stil in Italia prin obiectele de piele create de maestrii artizani ai Toscanei. In anii ’30 brandul se bucura de un atat de mare succes incat atrage o clientela internationala in cautare de genti, geamantane, manusi, pantofi si curele de inspiratie ecvestra. Gucci se promoveaza ca o companie cu o exceptionala creativitate si inventivitate in anii dificili ai dictaturii fasciste cand se confrunta cu o lipsa acuta de materiale. Este lansata “geanta bambus” care devine unul dintre primele produse iconice ale casei. Favorita a regalitatii si celebritatilor, geanta este disponibila in magazine si in prezent. 

Tesatura marcii - verde-rosu-verde, derivata din chinga seilor pentru cai, a devenit un succes in anii ’50 si ramane cel mai cunoscut simbol al brandului.Cu magazine deschise in Milano, New York, Londra, Palm Beach, Paris sau Bevery Hills, Gucci incepe sa isi construiasca prezenta globala ca simbol al luxului modern. Guccio Gucci moare in 1953. Fii sai: Aldo, Vasco, Ugo si Rodolfo preiau afacerea. In anii ’60 Gucci creeaza produse apreciate de catre cele mai emblematice figuri ale vremii si devine recunoscut pentru designul atemporal.Jackie Kennedy purta geanta de umar Gucci, cunoscuta astazi drept geanta “Jackie O”. Liz Taylor, Peter Sellers si Samuel Beckett au purtat geanta “hobo” unisex; iar esarfa de matase “Flora” a fost creata pentru Grace Kelly. La finalul anilor ’60 Gucci adopta legendarul logo cu cele doua litere “G” care se intrepatrund. Brandul Gucci este relansat in anii ’90 printr-o combinatie revolutionara intre traditie si inovatie. Tom Ford devine Creative Director in 1994 si insufla marcii de lux curajul si provocarea care rezoneaza cu celebritatea si elitele. Pantofii stiletto sau rochiile din jerse cu detalii metalice devin imaginea viziunii unice a lui Ford. In 1999 Gucci intra intr-o alianta strategica cu grupul Pinault – Printemps – Redoute si se transforma dintr-o companie monorand intr-una multibrand. In anii 2000 Frida Giannini devine Creative Director si exploreaza in continuare radacinile marcii. In 2008 un studiu Nielsen a numit Gucci “Brandul de lux cel mai ravnit din lume” si in acelasi an Gucci se numara printre “Cele mai bune 50 de marci globale” (si este primul brand italienesc dintre acestea), conform unui clasament Interbrand.    

Ceasurile Gucci sunt produse in Elvetia si poarta distinctia preciziei elvetiene. Manufactura situata in La Chaux-de-Fonds, a reusit sa imbine armonios tehnologia avansata si orologeria traditionala si a creat ceasuri de ultima ora. Pozitionarea Gucci in industria orologera reflecta asteptarile clientelei lor sofisticate: fiecare ceas este o afirmare a excelentei si este in conformitate cu standardele estetice si de calitate ale casei. Montarea diamantelor este un exemplu al acestei expertize: ceasurile sunt incrustate cu diamante de cea mai buna calitate, verificate cu grija pentru un aspect desavarsit. Echipa casei Gucci a manifestat interes pentru proiectarea ceasurilor la inceputul anilor ’70 . Astazi ceasurile brandului sunt recunoscute pentru calitatea lor superioara si amestecul unic dintre stilul italian si maiestria elvetiana.