• Marca Hublot

Istoric

Un brand tanar pentru orice standard, Hublot este intr-adevar un copil intre gigantii elvetieni cu secole vechime. Cu toate acestea, la putina vreme dupa infiintarea marcii in 1980, a devenit cunoscut drept ceasul Regalitatii europene. Produsele au atras atentia regelui Greciei, regelui Spaniei, regelui Suediei si Printului de Monaco. Putine companii au o evolutie atat de rapida precum Hublot, performanta posibila datorita puritatii viziunii lui Carlo Croco. Viziunea sa a fost simpla la inceput, el isi dorea ceasul lui care sa se diferentieze de toate celelalte; dar isi dorea si sa se rupa de firma unchiului sau, producatorul Italian Binda. In final a ajuns sa se separe de traditiile orologeriei de lux, fiind prima persoana din istoria ceasornicariei care a creat o curea din cauciuc natural. Cu greu poate fi gasit astazi un entuziast care sa nu aiba si un ceas pe curea de cauciuc in colectia personala. Este echipamentul standard pentru ceasurile sport si se gaseste in liniile produse de toti titanii elvetieni: Patek Philippe, Audemars Piguet, Blancpain si altii. In momentul in care Croco a lansat Hublot, cauciucul nu era folosit la ceasurile fine si cu atat mai putin la ceasurile din aur. Pielea clasica neagra sau cea de reptila erau acceptate de puristi, insa nu ofereau liniile simple pe care le cauta Carlo Croco. A durat aproape 3 ani si a costat peste un million de dolari gasirea tipului potrivit de cauciuc. O formula speciala care sa nu se crape si sa nu pateze, combinatia ideala intre rezistenta si confort. Acest mix a fost realizat prin fuziunea chimica dintre otel si cauciuc, la care a fost adaugata o specie forte rara si tare de vanilie pentru a elimina mirosul puternic al cauciucului.                      

In 1980 a fost gata la timp pentru Bazel, dar nu si pentru puristi. Cu toate acestea, brandul Hublot si-a gasit nisa pentru ceasurile sale luxoase fara sa fie ostentative, confortabile, dar nu minimaliste. Acesta a fost momentul aparitiei conceptului “fusion”. In 1987 Croco a permis producerea unui ceas care sa aiba cadranul alb si a inceput sa cumpere calibre mecanice pentru echiparea ceasurilor, inlocuindu-le pe cele quartz ETA. Carlo Croco a adaugat noi modele pentru a completa linia Hublot Classic, Hublot Elegance si Hublot Sport. Ceasurile Hublot au mixuri de elemente care de regula nu se combina. Fibra de carbon, otel si cauciuc; rasina compozita, aur si titaniu; ceramica, aur si titaniu; ceramica, titaniu si otel; ceramica, titaniu si rasina compozita. In 2004 la Hublot este numit un nou CEO – dl. Jean Claude Biver.                         

Biver credea ca aceste asocieri neobisnuite de materiale, care facusera din Hublot un brand renumit, vor duce catre un “Big Bang”. Astfel ceasul “Big Bang” este rezultatul aliajului ideal.Stilul inovator al ceasului i-a adus companiei premiul pentru design la “Geneva Watchmaking Gran Prix” in 2005. Prin castigarea aprecierii profesionistilor, produsul a castigat si respectul clientilor care sunt dispusi sa astepte chiar si noua luni pentru a avea un Hublot pe incheietura. Exista mai multe variate ale modelului.Carcasa poate fi din otel, aur roz, ceramica, fibra de carbon, titaniu, iar bezelul este disponibil in ceramica, tantal, otel, purtand cele 6 suruburi in forma de “H” realizate din titaniu. Cauciucul nu este uitat nici el, cureaua ceasului, dar si coroana si butoanele cronografului automatic sunt realizate din acest material care a consacrat brandul. Privita dintr-o parte, cureaua pare ca trece prin carcasa, truc optic obtinut prin folosirea insertiilor de kevlar negru pe partile laterale ale ceasului. Fuziunea a fost adaugata si mecanismului care are un rotor conceput din tungsten tratat cu PVD negru, vizibil prin geamul cristal-safir din spatele carcasei. In 2007 brandul a prezentat primul ceas realizat in intregime in atelierele proprii. Hublot a proiectat si dezvoltat un nou aliaj din aluminiu si magneziu numit Hublonium, folosit pentru producerea mecanismelor si carcaselor liniei Mag Bang. Pe 24 Aprilie 2008 grupul LVMH cumpara Hublot si marcheaza un moment de cotitura in istoria marcii. Fuziunea a adus impreuna calibrele traditionale elvetiene si arta orologera a secoluluiXXI si a pastrat caracterul unic, atemporal al ceasurilor Hublot.